Το Λύκειο Καστελλίου συναντά την ιστορία

21 Μαρτίου 2018, ημέρα εαρινής ισημερίας και το σχολείο μας (ΓΕΛ Καστελλίου) συμμετείχε για ακόμη μια χρονιά στην Παγκοσμίου εμβέλειας δράση «Μέτρηση της Περιφέρειας της Γης- Πείραμα Ερατοσθένη».

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Θετικών Σπουδών και Οικονομίας –Πληροφορικής της Γ τάξης «ταξίδεψαν» 2.250 έτη πίσω στο χρόνο προσομοιώνοντας ένα από τα ωραιότερα πειράματα στην Ιστορία των Επιστημών, αυτό της μέτρησης της γήινης περιφέρειας όπως ακριβώς τον Ερατοσθένη τον 3ο π.χ. αιώνα, χρησιμοποιώντας βασικές γνώσεις από τα μαθηματικά, τη φυσική, την αστρονομία και τη γεωγραφία.

Οι μαθητές/τριες κάνοντας χρήση απλών μέσων (μιας ράβδου και ενός μέτρου) πραγματοποίησαν μετρήσεις της σκιάς μιας ράβδου από τις 12.15 μ.μ έως και τις 12.35 μ.μ θέλοντας να προσδιορίσουν την μέγιστη σκιά της ράβδου την ώρα μεσουράνησης του Ήλιου ( που για το Καστέλλι προσδιορίστηκε στις 12.27 μ.μ περίπου) και να υπολογίσουν έτσι τη γωνία που δημιουργούν οι ακτίνες του Ήλιου με την κατακόρυφο του τόπου, τη χρονική στιγμή της μεσουράνησης. Έπειτα σε συνεργασία με συνομήλικους τους από την Ελλάδα και το εξωτερικό υπολόγισαν την περιφέρεια της γης   40.128 χλμ μια πραγματικά εκπληκτική προσέγγιση.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν, αφενός για την προθυμία τους πριν φύγουν από τα σχολικά έδρανα να έχουν την εμπειρία προσομοίωσης ενός τέτοιου πειράματος, απλού μεν στην εκτέλεση αλλά μεγαλειώδους στη σύλληψη του και αφετέρου για το ενδιαφέρον που επέδειξαν και πριν και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του πειράματος καθώς και για τον πολύτιμο χρόνο που αφιέρωσαν εκτός διδακτικού ωραρίου για την προετοιμασία του .

Θερμά συγχαρητήρια και στην εκπαιδευτικό του σχολείου μας κ. Ναλετάκη Αθηνά (Μαθηματικό), όπου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, προετοίμασε, συντόνισε και ολοκλήρωσε το συγκεκριμένο πείραμα, στο αύλειο χώρο του Λυκείου Καστελλίου την Τετάρτη 21/03/2018 (ημέρα εαρινής ισημερίας), καθώς και στην Κ. Σαριδάκη Μαίρη για την υποστήρηξη του Πειράματος.

Πεποίθηση μας είναι ότι η πραγματοποίηση τέτοιων πειραμάτων διευρύνει τη φύση των Μαθηματικών μιας και παρουσιάζονται τα κίνητρα, η σύλληψη και ανακάλυψη μιας ιδέας και προσφέρει στους μαθητές ευκαιρίες προσέγγισης της μαθηματικής σκέψης και παραγωγής αφού πέρα του τελικού αποτελέσματος έρχονται σε επαφή και με την διαδικασία παραγωγής του.

Ο Διευθυντής του ΓΕΛ Καστελλίου                                           Η συντονίστρια καθηγήτρια 

Εμμανουήλ Μ. Θεοδωρομανωλάκης                                         Αθηνά Ναλετάκη
M.Sc. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΠΕ 12 05                                Μαθηματικός

20180321 121602   20180321 121748 20180321 121835