Μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αρχανών υλοποίησαν βιωματικό εργαστήριο στο σχολείο μας την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018. Στόχος του εργαστηρίου ήταν η ενημέρωση και η βιωματική εμπλοκή των μαθητών στην παρασκευή προϊόντων (κηραλοιφή, αρωματικό λάδι, σαπούνι) από φυτά τοπικών καλλιεργειών και στην επαναχρησιμοποίηση υλικών.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν 15 μαθητές της Α’ τάξης (τμήμα Α2) στο πλαίσιο του μαθήματος "Ερευνητική εργασία" με θέμα εργασίας: «Επιχειρώ και Δημιουργώ» και υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Μαρία Δημητρακοπούλου.

 

2. 20180215 115235   3. 20180215 105325   4. 28407572 1786062131697521 2005417224 o.jpg .jpg    5. 20180215 114342

 

Φυσικός πόρος: ο,τιδήποτε παράγει η γη  και το χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να καλύψει τις ανάγκες του. 

Οι μαθητές  της Α Λυκείου, που είχαν επιλέξει το μάθημα Γεωλογία- Διαχείριση Φυσικών  Πόρων, αποφάσισαν στο τελευταίο μάθημα της χρονιάς και με την προτροπή της καθηγήτριάς τους, κ. Μαρίας Σαριδάκη, να βγουν από την τάξη και να φυτέψουν λουλούδια στον αύλειο χώρο του σχολείου μας, εφαρμόζοντας στην πράξη όσα έμαθαν και αξιοποιώντας  έναν από τους φυσικούς πόρους, το έδαφος.

Οι μαθητές συμμετείχαν στη δράση με μεγάλο κέφι και δημιουργικότητα, και τα αποτελέσματά της μπορείτε να τα δείτε ενδεικτικά στις παρακάτω φωτογραφίες. 

Οι φυσικοί πόροι μας δίνονται απλόχερα. Στο χέρι μας είναι να τους αξιοποιούμε σωστά!

 

DFP4MAY 1 DFP4MAY 2

Tο Γενικό Λύκειο Καστελλίου σε συνεργασία με την 133 Σμηναρχία Μάχης και τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας πραγματοποίησε την Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016, δενδροφύτευση στην Περιοχή Βιγλί του δημοτικού διαμερίσματος Καστελλίου του Δήμου Μινώα Πεδιάδας. Η ιδέα για την συγκεκριμένη δράση ανήκει στην 133 Σμηναρχία Μάχης, στης οποίας το κάλεσμα ανταποκριθήκαμε άμεσα.

Το σχολείο μας, εκτός από τον παιδαγωγικό και επιστημονικό χαρακτήρα που πρέπει να διαθέτει, οφείλει παράλληλα να είναι στην πρώτη γραμμή και σε τέτοιου είδους πρωτοβουλίες. Η παραπάνω δράση λοιπόν εντάσσεται στα πλαίσια του "ανοίγματος" του σχολείου μας προς την κοινωνία, ενώ ταυτόχρονα στοχεύει και στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. 

Οι μαθητές συμμετείχαν στη δράση με πραγματικό ενθουσιασμό και "υιοθέτησαν" αμέσως την περιοχή, κάνοντας μάλιστα ήδη και σχέδια για μελλοντικούς περιπάτους του σχολείου εκεί! Ευελπιστούμε λοιπόν στη συμμετοχή του σχολείου μας σε περισσότερες τέτοιες δράσεις στο μέλλον!

 

 dendrofit2  dendrofit6

  

 dendrofit5  dendrofit4

 

 

Την Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017, ημέρα της εαρινής ισημερίας, το σχολείο μας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά , συμμετείχε στην Παγκοσμίου εμβέλειας δράση με τίτλο «Πείραμα Ερατοσθένη».

Δεκατρείς μαθητές της Α΄ Λυκείου, στα πλαίσια του μαθήματος project του Β΄ τετραμήνου,  προσομοίωσαν την μέτρηση της γήινης περιμέτρου ακολουθώντας την ίδια διαδικασία που εφάρμοσε ο Ερατοσθένης τον 3ο π.χ. αιώνα, στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Οι μαθητές, χωρισμένοι σε τρείς ομάδες με συγκεκριμένο ρόλο ο καθένας  - του χρονομέτρη, του χειριστή μέτρου, του γραμματέα, ακόμα και του φωτογράφου-  μέτρησαν στις 12.25 μ.μ. (ώρα μεσουράνησης του ήλιου στο Καστέλλι) το μήκος της σκιάς μιας ράβδου 1,20 m, υπολογίζοντας έτσι τη γωνία που δημιουργούν οι ακτίνες του ήλιου με την κατακόρυφο του τόπου τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Έπειτα σε συνεργασία με μαθητές του 3ου Γυμνασίου Κομοτηνής αλλά και με του Technical College of Communications “NICOLAE VASILESCU-KARPEN” της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας απλά μαθηματικά εργαλεία , υπολόγισαν την περιφέρεια της γης σε 39.945 χμ με σφάλμα μόλις 0,32 %, ένα ποσοστό που κρίνεται απολύτως λογικό και ικανοποιητικό !!!

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στη δράση αυτή, όχι μόνο για το εξαιρετικό αποτέλεσμα τους αλλά κυρίως για το ενδιαφέρον που επέδειξαν, την οργάνωση και την μεθοδικότητα με την οποία εργάστηκαν για να φέρουν σε πέρας το όλο εγχείρημα.

Τη διοργάνωση της δράσης αυτής σε Παγκόσμιο Επίπεδο έχει η Ελληνογερμανική Αγωγή (http://eratosthenes.ea.gr).

Eratosthenes17 3 Eratosthenes17 1 Eratosthenes17 2

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

προς τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών Α’ και Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Καστελλίου

Σας προσκαλούμε στην ενημερωτική εκδήλωση που θα λάβει χώρα την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016 και ώρα 19:00 στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Καστελλίου. Η εκδήλωση θα έχει θέμα:

«Επιλέγω Σπουδές και Επάγγελμα»
(ο ρόλος του γονιού, του εκπαιδευτικού και του συμβούλου σταδιοδρομίας)

Θα γίνει παρουσίαση της δομής του Γενικού Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τον Υπεύθυνο ΣΕΠ του Κέντρου Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου, κ. Θεόδωρο Αντωνίου. Θα ακολουθήσει συζήτηση – ανταλλαγή απόψεων για τυχόν απορίες.

Η παρουσία σας στην εκδήλωση θεωρείται εξαιρετικά σημαντική

Ο Διευθυντής του Γενικού Λυκείου Καστελλίου

Εμμανουήλ M. Θεοδωρομανωλάκης

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Καστελλίου θέλουν να εκφράσουν τις θερμές τους ευχαριστίες στους υπεύθυνους του Κέντρου Υγείας Καστελλίου για το πρόγραμμα υγείας και προαγωγής υγείας που υλοποιούν στο χώρο του σχολείου μας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιείται από την 7η Υ.ΠΕ. Κρήτης μέσω του Κέντρου Υγείας Καστελλίου, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, στα πλαίσια ειδικού πρωτόκολλου που υπεγράφη μεταξύ των δύο παραπάνω Διευθύνσεων.


Ιδιαιτέρως θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον γιατρό και Διευθυντή του Κ.Υ. Καστελλίου κ. Γρηνάκη και την παιδίατρο κ. Χριστοφοράκη, που παρουσίασαν την 1η θεματική ενότητα από τις 5 συνολικά ενότητες που θα παρουσιαστούν από τους γιατρούς του Κ.Υ. Καστελλίου μέχρι και τον Απρίλιο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.


Ο κ. Γρηνάκης αναφέρθηκε στη θεματική ενότητα: «ΑΛΚΟΟΛ», ένα θέμα αρκετά επίκαιρο, με έντονους προβληματισμούς από την μεριά των μαθητών, όπου μέσα από μια αναλυτική παρουσίαση, ανέδειξε όλες τις πτυχές του προβλήματος. Στην συνέχεια ακολούθησε συζήτηση, κατά την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις απορίες τους στον κ. Γρηνάκη.


Ευχόμαστε καλή συνέχεια στην υλοποίηση του προγράμματος μέσα από τις επόμενες ενότητες που θα ακολουθήσουν. Τέτοιες δράσεις, όπως η παραπάνω, μόνο θετικά αποτελέσματα επιφέρουν στους μαθητές μας, καθώς τους εφοδιάζουν με κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου να μπορέσουν να ελέγχουν και να είναι υπεύθυνοι για την υγεία τους.


Τους ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά τους!

 

Τη Δευτέρα 21 Μαρτίου, ημέρα της εαρινής ισημερίας, το σχολείο μας συμμετείχε στην Παγκόσμια Δράση «Μέτρηση της περιφέρειας της γης-Πείραμα Ερατοσθένη».
Οι μαθητές της ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών προσομοίωσαν τη μέτρηση της γήινης περιμέτρου με τη μέθοδο του Ερατοσθένη, την οποία εκείνος εφάρμοσε 2.200 χρόνια πριν στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και με την οποία κατέληξε ταυτόχρονα στο συμπέρασμα ότι η γη είναι στρογγυλή και όχι επίπεδη.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δυο ομάδες στις οποίες ο καθένας ανέλαβε ένα συγκεκριμένο ρόλο, του χρονομέτρη, του χειριστή μέτρου, του καταγραφέα μετρήσεων ακόμη και του φωτογράφου. Οι ομάδες εργάστηκαν μεθοδικά, οργανωμένα και με μεγάλη υπευθυνότητα έφεραν σε πέρας την όλη προσπάθεια.
Πραγματοποίησαν πέντε μετρήσεις της σκιάς μια ράβδου 120cm, από τις 12.20΄μ.μ μέχρι τις 12.35΄μ.μ, με σκοπό να βρουν τη μέγιστη τιμή της - η οποία έλαβε χώρα στις 12.27΄μ.μ, στιγμή της μεσουράνησης του ήλιου στο Καστέλλι - και να υπολογίσουν έτσι τη γωνία που σχηματίζουν οι ακτίνες του ήλιου την ώρα της μεσουράνησης του με την κατακόρυφο του τόπου.
Έπειτα οι μαθητές με απλά μαθηματικά εργαλεία και σε συνεργασία με συνομήλικους τους από το Upper Comrehensive Secondary School της Φινλανδίας υπολόγισαν την τιμή της περιφέρειας της γης σε 40.389 km με σφάλμα μόλις 0.56% !
Το σφάλμα κρίθηκε απολύτως ικανοποιητικό!
Την οργάνωση της βιωματικής δραστηριότητας είχε σε Παγκόσμιο Επίπεδο η Ελληνογερμανική Αγωγή (http://eratosthenes.ea.gr/) και σε τοπικό επίπεδο το 1ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου.

Ένα μεγάλο Μπράβο σε όλη την Ομάδα Θετικών Σπουδών που ολοκλήρωσε με επιτυχία το πείραμα - το οποίο θεωρείται ένα από τα 10 ομορφότερα πειράματα όλων των εποχών - και φυσικά και στη συντονίστρια εκπαιδευτικό, τη Mαθηματικό του σχολείου μας, κα Αθηνά Ναλετάκη.

 

  Eratosthenes3    Eratosthenes1   

Με την ευκαιρία της λήξης της σχολικής χρονιάς ο Διευθυντής του Λυκείου από κοινού με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αποφάσισαν να διοργανώσουν  μια γιορτή αποφοίτων, προκειμένου να κατευοδώσουν τους φετινούς αποφοίτους του σχολείου μας ,τώρα που ξεκινούν το ταξίδι τους στην ενήλικη ζωή.

Η εκδήλωση, που διοργανώθηκε συνεργατικά και με πολύ μεράκι, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 17/6/2016 στις 20.30, στον αύλειο χώρο του σχολείου, σε ατμόσφαιρα γεμάτη συγκίνηση και πλούσια συναισθήματα και με συμμετοχή μαθητών και γονέων από όλες τις τάξεις του Λυκείου.

 Στην έναρξή της, ο Διευθυντής απηύθυνε στους παρευρισκόμενους τον παρακάτω χαιρετισμό:

« Αγαπημένα μας παιδιά,

 όλα τα ωραία στην ζωή έχουν ένα τέλος, απλά εμείς προσπαθούμε αυτό το τέλος να το κάνουμε ευχάριστο. Με την ευκαιρία, λοιπόν αυτή, θέλω να σας πω ένα ευχαριστώ για την μεγάλη αγκαλιά που μου κάνετε και με αποδεχτήκατε στις καρδιές σας, για τις εμπειρίες που μου προσφέρατε όλη αυτή την χρονιά καιγια τον τρόπο που αντιμετωπίσατε τις καταστάσεις που εμφανιζόταν μπροστά σας.

Σίγουρα η ζωή μας δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα, θα εμφανιστούν αρκετά εμπόδια μπροστά μας και θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να τα αντιμετωπίσουμε. Και πιστεύω ότι πλέον εσείς μπορείτε να το κάνετε αυτό, γιατί το σχολείο εκτός από τις γνώσεις που σας πρόσφερε, είχε και μία αποστολή: να σας εντάξει στην κοινωνία και να σας προσφέρει όλα εκείνα τα εφόδια που χρειάζεστε προκειμένου να σταθείτε όρθιοι σε αυτήν την ζωή. Και πιστεύω ότι τα έχετε αποκτήσει αυτά τα εφόδια, αφού μπορείτε να ξεπερνάτε αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις.

Ακόμα και χθες που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των Πανελληνίων, όπου είχαμε ανάμεικτα συναισθήματα, ρωτώντας τι θα κάνουμε το βράδυ, αν δηλαδή προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης, όλοι εσείς με μια φωνή και χωρίς δεύτερη σκέψη, μου απαντήσατε: «Κύριε, άλλο το ένα θέμα και άλλο το άλλο, ναι να προχωρήσετε στην εκδήλωση». Αυτό και μόνο δείχνει την μεγαλοσύνη της ψυχής σας και ότι μπορείτε να ξεπερνάτε και να διαχωρίζετε τις καταστάσεις που θα έρχονται μπροστά σας. Είστε ικανότατοι πολίτες και μπορείτε να δημιουργήσετε πραγματικά απίστευτα πράγματα, απλά να το πιστέψετε και να τολμήσετε αυτό που θέλετε. Και να βάζετε στόχους , μικρούς και μεγάλους προκειμένου να σας κρατάνε ζωντανούς στην ζωή σας.

Κλείνοντας να σας υπενθυμίσω ότι η πόρτα του γραφείου μου, για όσο χρόνο θα είμαι Διευθυντής, θα είναι πάντα ανοικτή για σας, και θα χαίρομαι πολύ όταν θα περνάτε για να μου λέτε τα νέα σας και τις εμπειρίες σας. Να είστε πάντα καλά, υγιείς, χαμογελαστοί, αισιόδοξοι και καλή δύναμη στις επιλογές που θα κάνετε.»

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές φωτογραφίες από την όμορφη αυτή βραδιά. 

     apofoitwn1      apofoitwn5   apofoitwn3  apofoitwn4

Chandeleur ή αλλιώς Υπαπαντή: Σαράντα μέρες μετά τη γέννηση του Ιησού (2 Φεβρουαρίου) και ερχομός Του στο Ναό των Ιεροσολύμων.

Chandeleur ή αλλιώς: γιορτή της κρέπας. Σύμφωνα με τη γαλλική παράδοση, αν την ημέρα της Chandeleur δεν φτιάχτονταν κρέπες, η σοδειά του σπιτικού θα καταστρεφόταν, κάτι που ''ανάγκασε'' τους Γάλλους να φτιάχνουν κρέπες κάθε τέτοια μέρα!

Το νόστιμο αυτό έθιμο δε θα μπορούσαν να μην εκμεταλλευτούν τα γαλλόφωνα τμήματα της Α' και Β' Λυκείου του σχολείου μας τα οποία γεύτηκαν χειροποίητες κρέπες που οι ίδιοι οι μαθητές γέμιζαν με υλικά της αρεσκείας τους (σοκολάτα, μπανάνα, μπισκότα). Για την παρασκευή της κρέπας στο σπίτι είμαστε σίγουροι ότι τηρήθηκε η γαλλική παράδοση, σύμφωνα με την οποία, κρατώντας στο αριστερό χέρι ένα χρυσό νόμισμα (έστω ένα κέρμα!), γυρίζουμε την πρώτη κρέπα στον αέρα κι αν προσγειωθεί ομαλά, τότε θα έχουμε τύχη και χρήματα όλη τη χρονιά!

Χρόνια πολλά! Και του χρόνου με περισσότερη τύχη και χρήματα!

 chandeleur3   chandeleur2small